(liczba odwiedzin rejestrowana
od lutego 2010 r.)
Węzeł Łódzka
Przyjęte rozwiązanie dla podłączenia trasy mostowej do istniejącej drogi krajowej nr 1 - "Węzeł Łódzka" - to skrzyżowanie w formie wyspy centralnej zapewniające sprawne prowadzenie ruchu z kierunku Czerniewic, Podgórza, Rudaka i Stawek.
Mapka nr 1:
Lokalizacja Węzła Łódzka w stosunku do istniejącej sieci dróg
w rejonie ul. Łódzkiej i ul. Lipnowskiej
Wyboru południowego przebiegu Trasy Wschodniej wraz z "węzłem Łódzka" dokonano na podstawie analizy sześciu rozwiązań koncepcyjnych. Rozpatrywano kwestie płynności ruchu na drogach krajowych nr 1 i nr 15, możliwość wykorzystania gruntów, konieczność uniknięcia konfliktu terenowego z rozbudowywanym Toruńskim Parkiem Technologicznym, finansowanym ze środków unijnych, protesty mieszkańców osiedla przy ul. Włocławskiej.
Mapka nr 2:
Schemat koncepcyjny "Węzła Łódzka"
Przyjęte rozwiązanie lokalizacyjne, na przecięciu ul. Łódzkiej i ul. Lipnowskiej, jest optymalne zarówno pod względem kosztów jak i parametrów komunikacyjnych:
- nie wchodzi na tereny Toruńskiego Parku Technologicznego
- nie wchodzi w oś ul. Włocławskiej dzięki czemu minimalizuje negatywne skutki społeczne
- zapewnia równorzędne prowadzenie ruchu dla drogi krajowej nr 1 oraz nr 15
- wymaga budowy tylko jednego wiaduktu nad torami kolejowymi - w pozostałych wariantach występowały po 2 do 5 obiektów drogowych tego typu
- spełnia warunki ruchowe na ponad 30 lat i daje możliwość dalszej rozbudowy i zwiększenia przepustowości w kolejnych dziesięcioleciach
Inne rozwiązania analizowane przez ekspertów drogowych przed podjęciem decyzji o wyborze optymalnego wariantu dla "Węzła Łódzka":
Wariant koncepcyjny nr 2
Węzeł wielopoziomowy. Rozwiązanie z priorytetem dla drogi krajowej nr 15. Dwa obiekty mostowe.
Rozwiązanie skomplikowane i kosztowne.
***
Wariant koncepcyjny nr 3
Węzeł wielopoziomowy. Priorytet dla drogi krajowej nr 1.
Wejście w tereny Toruńskiego Parku Technologicznego.
Trzy obiekty mostowe. Rozwiązanie kosztowne.
***
Wariant koncepcyjny nr 4
Węzeł wielopoziomowy. Zachowanie obu priorytetów drogi krajowej nr 1 i drogi krajowej nr 15.
Cztery obiekty mostowe. Rozwiązanie kosztowne.
***
Wariant koncepcyjny nr 5
Rozwiązanie wielopoziomowe, zaczerpnięte ze studium firmy Transprojektu. Dwa obiekty mostowe.
Wejście w tereny osiedla Włocławska. Rozwiązanie kosztowne.
***
Wariant koncepcyjny nr 6
Dwuwęzeł. Rozwiązanie bardzo kosztowne. Priorytet dla drogi krajowej nr 1.
Cztery obiekty mostowe. Rozwiązanie bardzo kosztowne.
***
Wariant koncepcyjny nr 7
Bardzo skomplikowane rozwiązanie wielopoziomowe. Priorytet dla drogi krajowej nr 1.
Pięć obiektów mostowych. Wejście w tereny Toruńskiego Parku technologicznego.
Rozwiązanie bardzo kosztowne.
Zobacz, jak wygląda "Węzeł Lubicka"


